Δευτέρα 18 Μαΐου 2020

Απαντήσεις ΟΠΕΚΑ, περί τρίμηνης παράτασης επιδομάτων λόγω covid-19


Ο Παναναπηρικός Σύλλογος Υποστηρίξης και Κοινωνικού Ακτιβισμού Υπέρ των Δικαιωμάτων των Αναπήρων «ΣΥΝΗΓΟΡΟΙ των ΑμεΑ-ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ» στις 09/05/2020 απέστειλε τέσσερα (4) ερωτήματα προς τον ΟΠΕΚΑ, για διευκρινήσεις σχετικά με προβλήματα και απορίες που υφίστανται, ύστερα από παράπονα μελών, που προέκυψαν από την αναστολή των επιτροπών ΚΕΠΑ λόγω covid-19.
Δημοσιεύουμε
τις ερωτήσεις και τις σχετικές απαντήσεις του ΟΠΕΚΑ, προς ενημέρωση των ενδιαφερομένων.






1. Αν ο ΟΠΕΚΑ στις 30 Απριλίου 2020 πλήρωσε τον τρέχοντα μήνα ή τον Μάρτιο τους δικαιούχους τρίμηνης παράτασης επιδόματος, όπως αυτή προκύπτει από το άρθρο 10 της ΠΝΠ Τεύχος A’ 84/13.04.2020.

Ο ΟΠΕΚΑ στις 30 Απριλίου 2020 κατέβαλε, κατ΄ εφαρμογή του μέτρου της παράτασης καταβολής αναπηρικών παροχών (ΠΝΠ 13-4-2020), τα ποσά αναπηρικών παροχών για τον μήνα Απρίλιο (βλ. και σχετική ανακοίνωση της Διοίκησης https://opeka.gr/ypenthymisi-paratasi-katavolis-pronoiakon-anapirikon-epidomaton-logo-anavolis-tis-eksetasis-tis-aitisis-apo-kepa/ )



2. Για πιο λόγο δεν έχουν πληρωθεί τα αναδρομικά αρκετοί δικαιούχοι οι οποίοι έχουν λάβει τη νέα απόφαση αναπηρίας από τα ΚΕΠΑ πριν την καραντίνα και αφού έχει περάσει το δεκαήμερο της δυνατότητας να κάνουν ένσταση;

Δηλαδή που έχουν παραλάβει την απόφαση αναπηρίας πριν τις 2 Μαρτίου. Τα ΚΕΠΑ έκλεισαν στις 13 Μαρτίου, άρα το δεκαήμερο για την κατάθεση ενστασης σε αυτούς έχει παρέλθει.

Το δεύτερο ερώτημά σας σχετίζεται με δυσλειτουργία της διαδικασίας ηλεκτρονικής ανάρτησης των γνωματεύσεων πιστοποίησης αναπηρίας από τα ΚΕΠΑ , το οποίο ανέκυψε από τις αρχές του τρέχοντος έτους και το οποίο έχουμε ήδη θέσει προς επίλυση στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.



3. Αρκετά μέλη μας κάνουν παράπονα ότι δεν έχουν καμία επικοινωνία από τον ΟΠΕΚΑ ενώ έχουν κάνει κανονικά την ηλεκτρονική αίτηση του συνδέσμου https://opeka.gr/atoma-me-anapiria/ilektronikes-ypiresies/aitisi-pronoiako-anapiriko-epidoma/ από τα τέλη Μαρτίου και ανησυχούν για το αν έχει παραλάβει ο ΟΠΕΚΑ την αίτηση τους και τι πρέπει να κάνουν από δω και πέρα.

Η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων (για αρχική χορήγηση, παράταση, επιδείνωση) μέσω της ιστοσελίδας του ΟΠΕΚΑ, έχει έκτακτο χαρακτήρα και προβλέφθηκε ,λόγω covid-19, με σκοπό την διασφάλιση των αιτούντων, ως προς την έναρξη των οικονομικών αποτελεσμάτων του δικαιώματος τους, μετά την εξέταση τους από τα ΚΕΠΑ και εφόσον πληρούν και τις διοικητικές προϋποθέσεις του δικαιώματος και καταστούν δικαιούχοι αναπηρικής παροχής από τον ΟΠΕΚΑ. Σε κάθε περίπτωση οι ανωτέρω αιτήσεις, καταχωρούνται ήδη στο προβλεπόμενο από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο πληροφοριακό σύστημα του ΟΠΕΚΑ, και ελέγχονται όσον αφορά τις διοικητικές προϋποθέσεις του δικαιώματος από τα αρμόδια Όργανα. Σ΄ αυτό το πλαίσιο οι ενδιαφερόμενοι θα λάβουν εφόσον απαιτηθεί, σχετική ενημέρωση για την προσκόμιση-αποστολή τυχόν δικαιολογητικών.

Σημειώνεται ότι στην παρούσα χρονική συγκυρία εξετάζονται κατά προτεραιότητα οι αιτήσεις παράτασης που υποβλήθηκαν με τον ανωτέρω τρόπο, ώστε να ενταχθούν στο σχετικό μέτρο όλοι οι δικαιούχοι.



4. Σύμφωνα με το Τεύχος Α’ 137/13.09.2017 άρθρο 28, μπορεί να παραταθεί για 6 μήνες η προνοιακή αναπηρική παροχή υπό προϋποθέσεις.

Εφόσον έχει δοθεί η παράταση για 6 μήνες στον δικαιούχο, μπορεί να ενταχθεί και στη τρίμηνη παράταση του 10ου άρθρου της ΠΝΠ Τεύχος A’ 84/13.04.2020, δηλαδή συνολικά 9 μήνες παράταση της προνοιακη παροχής;

Τέλος όσον αφορά το ζήτημα της σωρευτικής εφαρμογής των διατάξεων της ΠΝΠ 13-4-2020 περί τρίμηνης με τις ισχύουσες διατάξεις περί εξάμηνης παράτασης αναπηρικών παροχών, η Υπηρεσία μας θα εξαντλήσει, κάθε δυνατότητα που παρέχεται από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου